Tlačný remorkér řady TR 500 slouží k tlačení tlačných člunů o výtlaku cca 1200t na vodním toku klasifikace 3. Těleso je podhonových tvarů s přídí řešenou pro tlačení. Pohon tvoří dva diesselmotory, které přes vratné redukční skříně otáčejí vrtulemi umístěnými v otočných dýzách. Ovládání motorů, převodové skříně a kontrola je prováděna z kormidelny. Otáčení dýzy a sní spojeným kormidlem je prováděno pomocí hydraulického systému ovládaného z kormidelny.
Nástavba zajišťuje standartní ubytování tříčlenné posádky. V nástavbě je též obývací kuchyně,umyvárna se sprchou, WC a předsíň. Nástavba je opatřena dřevěným obložením a tepelnou isolací. Obytná kuchyň je standartně vybavena kuch. linkou s dřezem, plynovým sporákem na PB. Podlaha lino, soc. zařízení keramické obklady. Kormidelna je zvedací pomocí hydraulického válce ovládaného z kormidelny. Nástavby jsou vytápěny ústředním topením pomocí naftového kotle nebo odpadním teplem z motorů.
Ve strojovně jsou umístěny nádrže na pohonné hmoty, pitnou vodu, fekální vodu, které jsou přes jednotlivé potrubní systémy spojeny s odběrnými místy. Kormidelna je vybavena klimatizací.
Ve strojovně plavidla je umístěn i naftový kotel UT, hlavní elektrorozvodný panel. Jako palubní zdroj slouží baterie AKB o napětí 24 V/12V DC, které jsou nabíjeny alternátory z hlavních motorů anebo z břehové přípojky v době stání plavidla. Plavidlo je vybaveno všemi ovládacími prvky, bezpečnostní signalizací a vybavením v souladu s platnými předpisy klasifikačních organizací.
Celková délka: | Lmin 12,35 m | Celková šířka: | Bmin 8,65 m |
Boční výška: | Hmin 2,40 m | Konstrukční ponor: | Tmax 1,45 5% |
Nejvyšší pevný bod od dna: | max 5,20 m | Nejvyšší pevný bod H: | max 3,70 m |
Nejvyšší pevný bod při zvednuté kormidelně: | max 7,95 m | Konstrukční výtlak: | cca 85 t |
Celkový výkon motorů: | cca 520 Kw dle použitého motoru |