Tlačný remorkér řady TRD 120 slouží k tlačení čelně nebo bočně svázaných sestav při těžbě štěrkopísků na uzavřených vodních plochách. Max nosnost tlačného člunu je 200t.
Těleso plavidla je katamaránového typu – 2 x boční plovák spojený středovým spojovacím dílem. Na středním díle je umístěny pohonná jednotka , propulze a řídící kabina. Konstrukce plavidla je celosvařovaná z uhlíkové oceli kategorie „ A „. Trup plováků je rozdělen na 3 vodotěsné prostory.
Na přídi plavidla je automatické spřáhlo tvaru T, které je ovládáno hydraulickým systémem z kormidelny plavidla.
Přenos výkonu hnacího motoru je proveden pomocí hydrostatického přenosu umožňující plynulý rozjezd plavidla. Výkon motoru je realizován přes instalovaný Z pohon, který je otočný o 360°. Lodní šroub je uložen v kortově dýze.
Celková délka: | Lmin 8,30m | Celková šířka: | Bmin 3,70 m |
Boční výška: | Hmin 1,50 m | Konstrukční ponor: | Tmax 1,20 m |
Nejvyšší pevný bod od dna: | max 4,55 m | Konstrukční výtlak: | cca 12,7 t |
Celkový výkon motoru: | cca 153 Kw |
Pohonný motor Volvo Penta D7B TA pohání hydrogenerátor HG90R100, který přes rotační hydromotor HM 51V 160, který přes mechanickou spojku pohání Z pohon. Hydraulické natáčení Z pohonu je zajištěno rotačním hydromotorem HM 56EA.
Remorkér má stejnosměrnou soustavu 24V DC z lodních baterií o kapacitě 180 Ah.
Kormidelna plavidla je opatřena obložením a isolací do výše oken, vybavená ovládacími pulty, sedačkou pro obsluhu plavidla a klimatizační jednotkou napojenou na hlavní motor
Ve středové části plavidla jsou umístěny palivové nádrže o obsahu cca 800 l a nádrž hydraulického oleje pro systém hydraulického pohonu a ovládání plavidla.
Posádku tvoří 2 osoby.
Plavidlo je přepravitelné na nizkopodlažním návěsu a manipulace s plavidlem tj. nakládka a vykládka plavidla na vodní plochu pomocí autojeřábu o nosnosti 20 tun. Plavidlo je schopno okamžitého provozu po spuštění na vodu.