Jde o malé plavidlo, které je určeno pro tlačení nebo vlečení plavidel a pro realizaci záchranných a vyprošťovacích prací na vodních plochách . Určen pro plavební zóny 3 a 4 dle předpisů EU.
Hlavní rozměry: | DxŠxVxponor ( v m ) 7,77 x 3,08 x 2,2 |
Pohon: | 2 x nereverzní řadový pětiválec VOLVO PENTA D3-130EVC MC – 96 KW s náhonem na Z pohon VOLVO PENTA Duoprop DP – S. |
Plavidlo ocelové konstrukce, s nevytápěnou kormidelnou, elektrohydraulické kormidelní zařízení – 24V DC, start motorů a počítačové řízení motorů 12 V DC, palubní ( hospodářská ) síť 24V DC.
Plavidlo je přepravitelné na nízkopodlažním návěsu, vykládka a nakládka jeřábem o nosnosti 16-20 t .
Chladící soustava s nemrznoucí směsí umožňuje celoroční provoz ( není určeno pro plavbu v ledech ).
Plavidlo je z hlediska lodního tělesa identické s typem Veronika II. Typ Veronika I má zapuštěnou kormidelnu do lodního tělesa. Přepravní prostor mezi kormidelnou a strojovnou je zapuštěn do tělesa plavidla a je vybaven sedačkami v podélné ose plavidla pro přepravované osoby ( pracovní záchranný tým ). V předním kolizním prostoru je instalováno příďové dokormidlovací zařízení firmy Vetus.
Vzhledem k natáčecím Z pohonům a protichodu pohonů jde o maximálně lehce ovladatelné plavidlo s poloměrem otáčení kolem vlastní osy. Pohonné jednotky jsou ovládány z kormidelny přes dálkové bowdenové ovládání. Provoz motorů řízen a kontrolovaná palubním počítačem. Obsluha – velitel plavidla a pomocník.