Vlčí mák a Pampeliška jsou dvě identická plavidla, vyrobená v roce 1973 v Berlíně, která původně sloužila osobní lodní dopravě na řece Havola a jezerech v německém Braniborsku. Po rekonstrukci jsou plavidla provozována jako převozní lodě na přehradní nádrži Nové Mlýny mezi obcemi Pavlov, Dolní Věstonice, Strachotín, Šakvice. Maximální počet cestujících na plavidle je omezen na 48 osob a dva členy posádky. Lodě jsou poháněny dieselovými motory Iveco o výkonu 62kW.
Rekonstrukce plavidel spočívala kromě opravy nevyhovujících částí obšívky, antikorozní úpravy tělesa a kompletního nátěru, především v prodloužení zadní části tělesa i nástavby a v instalaci dokormidlovacího zařízení na přídi.
Délka: | Lmax = 17,1 m | Výška pevného bodu: | Hmax = 5,8 m |
Šířka: |
Bmax = 4,2 m | Obsaditelnost: | 48+2 os. |
Ponor: |
Tmax = 1,2 m | Výkon motoru: | max. 62 kW |