Jedná se otevřené plavidlo s elektrickým pohonem, určené pro přepravu osob v Punkevních jeskyních. Plavidlo je projektované jako nepotopitelné. Celokovová, svařovaná, dvakrát lomená otevřená pramice s příčným vyztužením dna a boků, materiál obšívky lodní ocel tl. 4mm. Příčná pevnost je zajištěná stěnami pod sedadlových prostor společně s konstrukcí opěradel sedadel, které vyztužují palubní nosník pro případ nárazů oděrkou o skály. Dno je vyztužené 3 podélnými úhelníky na vnější straně obšívky. Tyto současně slouží jako směrové stabilizátory.
Sezení pro cestující zajišťuje 6 řad kompozitových lavic. Prostory pod sedadly jsou těsně uzavřené a tvoří vztlak v případě zatopení plavidla. Prostory pod sedadly ž.č. 7-8 a 9-10 slouží jako akumulátorové skříně a nejsou shora vodotěsné. Meziprostory podlah a boků jsou vyplněny polystyrénovými bloky. Boční stěny jsou zakryty PE-HD deskami. Paluba i podlahové desky jsou v protiskluzové úpravě.
Plavidlo je poháněno přívěsným elektromotorem typ: Minn Kota Traxxis 80T, tah 39 kp (80lbs). Otáčeni okolo svislé osy ± 90°. Pohonná jednotka je umístěna za sedačkou vůdce plavidla.
Změna směru plavidla probíhá natáčením motoru vůči podélné ose plavidla. Otáčení motoru provádí vůdce plavidla pákou s řetězovým převodem. Vychýlení páky je v rozmezí ± 35°. Umístění páky na zádi na pravoboku. Na přídi plavidla je umístěno pomocné dokormidlovací zařízení typ: Minn Kota Traxxis 80T (stejný typ jako hlavní pohonná jednotka), upevněný bez možnosti natáčení, ovládaný pedály.
Délka: | Lmax = 6,65 m | Obsaditelnost: | 18+1 osob |
Šířka: |
Bmax = 1,82 m | Výtlak: | max. 3,4 t |
Ponor: |
Tmax = 0,42 m | Výkon motorů: | 2x1,3kW |